Ireneusz Badowski
Rola kontroli wewnętrznej w zdobywaniu przez bank komercyjny certyfikatu z serii ISO 9000

Bank komercyjny nie może dopuścić do obniżenia poziomu obsługi jakości swoich klientów lub produktów, gdyż prowadzi to do utraty jego dochodów, prestiżu i możliwości dalszego działania.

Powoduje to, że kierownictwo banku również stale ulepsza różnorakie systemy kontroli i nadzoru, których stosowanie pozwala mu na uzyskanie rzetelnej informacji, dającej możliwość korygowania nieprawidłowości, zanim przyczynią się one do poważnych strat.

Analizując cele kontroli funkcjonalnej w banku komercyjnym, wydaje się oczywiste, że to właśnie pion kontroli wewnętrznej (kontrola instytucjonalna), stając się w coraz większym stopniu ważnym elementem polityki zarządzania bankiem, działający na mocy art. 9 Ustawy Prawo bankowe, może pomagać i pomaga swojej organizacji w uzyskaniu certyfikatu z serii ISO 9000.

W bankach komercyjnych, w których zarządy banków zleciły departamentom kontroli wewnętrznej (audytu wewnętrznego) kierowanie działaniami firmy przed uzyskaniem certyfikatu ISO, kontrolę zarządzania jakością i analizę powstałych w ich wyniku kosztów wprowadzania jakości, kompleksowe zarządzanie jakością, które zależy właśnie od zarządów banków, wydaje się osiągać najwyższy jakościowo poziom.

Ta strona używa plików cookies, dzięki którym może działać lepiej.
Aby się dowiedzieć więcej o technologii cookies, proszę kliknąć tutaj: Polityka prywatności NBP »
Aby móc przeglądać zawartość, należy zaakceptować cookies z tej strony Akceptuję